Hier vindt u de meest gestelde vragen over onze producten voor uw auto, het bestellen van uw onderdeel op www.onlineonderdeel.nl en de antwoorden op die vragen.
De onderdelen die worden aangeboden liggen allemaal op voorraad, tenzij anders aangegeven, daardoor worden ze snel verzonden en kunt u ze meestal 2 werkdagen na de aanschaf verwachten. Zodra u de verzendbevestiging van ons ontvangen heeft wordt de bestelling de volgende werkdag geleverd. In uitzonderlijke gevallen doet PostNL in plaats van 24 uur enkele dagen over de bezorging van een pakket. Heeft u de bestelling 3 werkdagen na verzending nog niet ontvangen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier. Onderdelen die wij speciaal voor u bestellen hebben een levertijd van ongeveer 5 werkdagen, in dat geval is dat ook in de productomschrijving vermeldt. Bij bestellingen die buiten Nederland (zoals bijvoorbeeld België of elders) worden verzonden kan de levertijd afwijken. Dit is afhankelijk van de postbezorging en kan enkele dagen tot maximaal 1,5 week duren. Helaas hebben wij geen mogelijkheden om dit te versnellen.
Vraag:
Waarom heb ik na mijn bestelling geen mail ontvangen?
De bevestigingsmail per ommegaande aan u verzonden nadat de bestelling geplaatst is. In uitzonderlijke gevallen kan het tot maximaal 4 uren duren. Mocht u na die tijd nog geen mail van ons ontvangen hebben is de kans groot dat de mail in uw spamfilter of in de map "Ongewenste items" gekomen is. Mocht de bevestigingsmail daar niet terecht gekomen zijn kun u contact met ons opnemen via het contactformulier om te achterhalen waar het probleem zich bevindt.
Vraag:
Ik krijg een foutmelding dat de betaling via iDeal of PayPal niet geslaagd is, maar is het nu wel of niet besteld en betaald?
Via het contactformulier kunt u contact met ons opnemen om te achterhalen of de bestelling geplaatst is en wat de status van de betaling is. Graag ontvangen wij ook een beschrijving en/of afbeelding van de foutmelding om dat probleem in de toekomst te kunnen verhelpen.
Vraag:
Mijn vraag is hier niet beantwoord, wat moet ik dan doen?
Mocht u uw vraag, of het gewenste antwoord daarop, hier niet gevonden hebben kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. Wij beantwoorden uw vraag dan zo snel mogelijk.
Plaats het product van uw keuze in de winkelwagen door op de "In winkelwagen"-knop te klikken. Klik vervolgens op "Ga naar winkelwagen" om naar de winkelwagen te gaan. Klik hier op de "Ga door naar afrekenen"-knop. U komt nu op het laatste scherm. Vul uw gegevens in en doorloop de stappen. Zodra u op de knop "Plaats bestelling" drukt is uw bestelling definitief.
Zoek hier de juiste onderdelen voor uw auto!
Vraag:
Kan ik mijn bestelling af laten leveren op een ander adres?
Ja, dit is mogelijk. Tijdens het bestelproces kunt tijdens het invoeren van uw persoonlijke gegevens een ander afleveradres of een PostNL Pakketpunt aan ons doorgeven. Wanneer u gekozen hebt voor een ander afleveradres wordt uw bestelling daar bezorgd.
Wij brengen een kleine vergoeding voor de bezorgkosten in rekening voor verzending binnen Nederland tot € 60,-. Voor bestellingen die buiten Nederland worden bezorgd, zoals bijvoorbeeld België, Duitsland, Spanje etc. zijn wij helaas genoodzaakt een iets grotere vergoeding te vragen, aangezien de verzendkosten dan ook voor ons hoger zijn.
Vraag:
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?
Mocht u niet thuis zijn op het moment van aflevering dan komt PostNL nog een keer bij u langs. Bent u dan ook niet thuis, dan ontvangt u een bericht van PostNL en kunt het pakket ophalen bij het dichtstbijzijnde PostNL afhaalpunt. Als u na 1 week het pakket nog niet afgehaald heeft bij het PostNL afhaalpunt wordt het naar ons terug gestuurd.
Ja, u kunt uw aankoop, binnen 14 dagen na ontvangst, ontbinden. Daarna heeft u 14 kalenderdagen de tijd om het product ook daadwerkelijk aan ons te retourneren. In deze periode kunt u de bestelling ongebruikt, onbeschadigd en compleet in de originele verpakking terugsturen. Wilt u dit formulier toevoegen?: retourformulier U ontvangt dan z.s.m. een restitutie van het aankoopbedrag. Kijk voor meer informatie ook in de Algemene Voorwaarden.
De retourkosten zijn voor uw eigen rekening. De retourkosten voor een pakket aan huis zijn ongeveer € 5,- tot € 8, de prijs van het retourneren een bestelling die door de brievenbus past is ongeveer € 5,-. Uiteraard kunt u de bestelling gecombineerd terugzenden om zo transport kosten te besparen. U mag zelf een vervoerder kiezen voor het terugsturen.
Vraag:
Mag ik mijn bestelling te allen tijde retour sturen?
U kunt de aankoop, binnen 14 dagen na ontvangst, ontbinden. Hierna heeft u 14 kalenderdagen de tijd om het product ook daadwerkelijk aan ons te retourneren. Als u de aankoopt niet schriftelijk ontbindt heeft u 14 kalenderdagen na ontvangst van de bestelling tijd om deze aan ons te retourneren. Het recht op restitutie vervalt na veertien werkdagen, waarna de garantieperiode in werking treedt.
Wanneer u een product retour stuurt inclusief dit retourformulier ontvangt u een bevestiging wanneer deze ontvangen is en in behandeling genomen wordt. Binnen twee weken wordt uw geld teruggestort of ontvangt u een nieuw product.
Vraag:
Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?
Het minimale bestelbedrag voor het kopen van een product in onze webshop is € 14,95 incl. btw. Voor bestellingen die niet binnen Nederland, maar in het buitenland, bezorgd moeten worden hanteren we een minimaal bestelbedrag van € 25,- incl. btw. Dit i.v.m. het hoge risico (zoals bijvoorbeeld verlies van de zending) t.o.v. de waarde van het product.
Voor bestellingen met alleen benodigdheden, zoals bijvoorbeeld ruitenvloeistof, is het minimale bestelbedrag € 27,95.