Veel gestelde vragen

Hier vindt u de meest gestelde vragen over onze producten voor uw auto, het bestellen van uw onderdeel op www.onlineonderdeel.nl en de antwoorden op die vragen.

  1. - Wanneer kan ik mijn bestelde onderdeel verwachten?
  2. - Waarom heb ik na mijn bestelling geen mail ontvangen?
  3. - Ik krijg een foutmelding dat de betaling via iDeal of PayPal niet geslaagd is, maar is het nu wel of niet besteld en betaald?
  4. - Mijn vraag is hier niet beantwoord, wat moet ik dan doen?
  5. - Hoe plaats ik een bestelling?
  6. - Kan ik mijn bestelling af laten leveren op een ander adres?
  7. - Kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?
  8. - Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?
  9. - Wat zijn de bezorgkosten van mijn bestelling?
  10. - Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?
  11. - Kan ik een bezorgafspraak maken?
  12. - Kan ik mijn bestelling retourneren?
  13. - Zijn er kosten aan het retourneren verbonden?
  14. - Mag ik mijn bestelling te allen tijde retour sturen?
  15. - Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?
  16. - Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?
  17. - Wat is het minimale bestelbedrag?



Vraag:
Wanneer kan ik mijn bestelde onderdeel verwachten?

De onderdelen die worden aangeboden liggen allemaal op voorraad, tenzij anders aangegeven, daardoor worden ze snel verzonden en kunt u ze meestal 2 werkdagen na de aanschaf verwachten. Zodra u de verzendbevestiging van ons ontvangen heeft zal de bestelling de volgende werkdag worden geleverd. In uitzonderlijke gevallen doet PostNL in plaats van 24 uur enkele dagen over de bezorging van een pakket. Heeft u de bestelling 3 werkdagen na verzending nog niet ontvangen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.
Onderdelen die wij speciaal voor u bestellen hebben een levertijd van ongeveer 5 werkdagen, in dat geval zal dat ook in de productomschrijving vermeldt zijn.
Bij bestellingen die buiten Nederland (zoals bijvoorbeeld België of elders) worden verzonden kan de levertijd afwijken. Dit is afhankelijk van de postbezorging en kan enkele dagen tot maximaal 1,5 week duren. Helaas hebben wij geen mogelijkheden om dit te versnellen.


Vraag:
Waarom heb ik na mijn bestelling geen mail ontvangen?

De bevestigingsmail per ommegaande aan u verzonden nadat de bestelling geplaatst is. In uitzonderlijke gevallen kan het tot maximaal 4 uren duren. Mocht u na die tijd nog geen mail van ons ontvangen hebben is de kans groot dat de mail in uw spamfilter of in de map "Ongewenste items" gekomen is. Mocht de bevestigingsmail daar niet terecht gekomen zijn kun u contact met ons opnemen via het contactformulier om te achterhalen waar het probleem zich bevindt.


Vraag:
Ik krijg een foutmelding dat de betaling via iDeal of PayPal niet geslaagd is, maar is het nu wel of niet besteld en betaald?

Via het contactformulier kunt u contact met ons opnemen om te achterhalen of de bestelling geplaatst is en wat de status van de betaling is. Graag ontvangen wij ook een beschrijving en/of afbeelding van de foutmelding om dat probleem in de toekomst te kunnen verhelpen.


Vraag:
Mijn vraag is hier niet beantwoord, wat moet ik dan doen?

Mocht u uw vraag, of het gewenste antwoord daarop, hier niet gevonden hebben kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. Wij zullen uw vraag dan zo snel mogelijk beantwoorden.


Vraag:
Hoe plaats ik een bestelling?

Plaats het product van uw keuze in de winkelwagen door op de "In winkelwagen"-knop te klikken. Klik vervolgens op "Ga naar winkelwagen" om naar de winkelwagen te gaan. Klik hier op de "Ga door naar afrekenen"-knop. U komt nu op het laatste scherm. Vul uw gegevens in en doorloop de stappen. Zodra u op de knop "Plaats bestelling" drukt is uw bestelling definitief.


Zoek hier de juiste onderdelen voor uw auto!



Vraag:
Kan ik mijn bestelling af laten leveren op een ander adres?

Ja, dit is mogelijk. Tijdens het bestelproces kunt tijdens het invoeren van uw persoonlijke gegevens een ander afleveradres of een PostNL Pakketpunt aan ons doorgeven. Wanneer u gekozen hebt voor een ander afleveradres wordt uw bestelling daar bezorgd.


Vraag:
Kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?

Wanneer u de bestelling wilt wijzigen of annuleren adviseren wij u contact met ons op te nemen via het contactformulier.


Vraag:
Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?

U kunt betalen via iDeal, PayPal, overschrijving, creditcard en Bancontact.
  1. - iDeal: Veilig betalen via internetbankieren via uw eigen bank
  2. - PayPal: Veilig betalen met uw PayPal account
  3. - Vooruitbetaling / Overschrijving: U ontvangt bij de orderbevestiging extra informatie om de overschrijving per bank of giro te voldoen
  4. - Creditcard: Via PayPal is het mogelijk om zonder PayPal-account uw order met een creditcard te betalen. Hiervoor kiest u voor de betaalmogelijkheid "PayPal".
  5. - Bancontact: Veilig betalen met het meest gebruikte online betaalsysteem in België
Uw bestelling wordt verzonden zodra wij uw betaling hebben ontvangen.


Vraag:
Wat zijn de bezorgkosten van mijn bestelling?

Wij brengen geen bezorgkosten in rekening voor verzending binnen Nederland. Voor bestellingen die buiten Nederland worden bezorgd, zoals bijvoorbeeld België, Duitsland, Spanje etc. zijn wij helaas genoodzaakt een vergoeding van € 3,95 te vragen.


Vraag:
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?

Mocht u niet thuis zijn op het moment van aflevering dan komt PostNL nog een keer bij u langs. Bent u dan ook niet thuis, dan ontvangt u een bericht van PostNL en kunt het pakket ophalen bij het dichtstbijzijnde PostNL afhaalpunt. Als u na 2 weken het pakket nog niet afgehaald heeft bij het PostNL afhaalpunt zal het naar ons terug worden gestuurd.


Vraag:
Kan ik een bezorgafspraak maken?

Het is helaas niet mogelijk om een bezorgafspraak te maken. We zijn afhankelijk van de chauffeursroute van PostNL.


Vraag:
Kan ik mijn bestelling retourneren?

Ja, u kunt uw aankoop, binnen 14 dagen na ontvangst, ontbinden. Daarna heeft u 14 kalenderdagen de tijd om het product ook daadwerkelijk aan ons te retourneren. In deze periode kunt u de bestelling ongebruikt, onbeschadigd en compleet in de originele verpakking terugsturen. Wilt u dit formulier toevoegen?: retourformulier U ontvangt dan z.s.m. een restitutie van het aankoopbedrag. Kijk voor meer informatie ook in de Algemene Voorwaarden.


Vraag:
Zijn er kosten aan het retourneren verbonden?

De retourkosten zijn voor uw eigen rekening, omdat u de bestelling van ons gratis ontvangt. De retourkosten voor een pakket aan huis zullen ongeveer € 5,- tot € 7,- bedragen, de prijs van het retourneren een bestelling die door de brievenbus past is ongeveer € 3,-. Uiteraard kunt u de bestelling gecombineerd terugzenden om zo transport kosten te besparen. U mag zelf een vervoerder kiezen voor het terugsturen.


Vraag:
Mag ik mijn bestelling te allen tijde retour sturen?

U kunt de aankoop, binnen 14 dagen na ontvangst, ontbinden. Hierna heeft u 14 kalenderdagen de tijd om het product ook daadwerkelijk aan ons te retourneren. Als u de aankoopt niet schriftelijk ontbindt heeft u 14 kalenderdagen na ontvangst van de bestelling tijd om deze aan ons te retourneren. Het recht op restitutie vervalt na veertien werkdagen, waarna de garantieperiode in werking treedt.


Vraag:
Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?

Wanneer u een product retour stuurt inclusief dit retourformulier ontvangt u een bevestiging wanneer deze ontvangen is en in behandeling genomen wordt. Binnen twee weken wordt uw geld teruggestort of ontvangt u een nieuw product.


Vraag:
Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?

Neemt u contact op met de klantenservice via het contactformulier, dan proberen wij u verder te helpen.


Vraag:
Wat is het minimale bestelbedrag?

Het minimale bestelbedrag voor het kopen van een product in onze webshop is € 14,95 incl. btw. Voor bestellingen die niet binnen Nederland, maar in het buitenland, bezorgd moeten worden hanteren we een minimaal bestelbedrag van € 25,- incl. btw. Dit i.v.m. het hoge risico (zoals bijvoorbeeld verlies van de zending) t.o.v. de waarde van het product.